רופאים במיון שלפו סוללה מגרונו של פעוט בן שנתיים

חשוב להדגיש שסוללות מכילות חומרים - אלקאלי חזק וליתיום. גם לאחר הוצאת סוללה שגרמה לנזק לרקמה, החומר נשאר ברקמה ופועל בתוכה עם סכנה להרס הרקמה. חשוב להיות ערניים ולהרחיק סוללות מהישג ידם של ילדים
יוסי אשר No Comments on רופאים במיון שלפו סוללה מגרונו של פעוט בן שנתיים

מומחי סורוקה: "אנו ממליצים להרחיק את סוללות מהישג ידם של ילדים. זוהי ממש סכנת מוות. החומר המופרש מסוללות גורם לנזק ברקמות שעלול להוביל למוות. חשוב להיות ערניים ולהרחיק סוללות מהישג ידם של ילדים"

חשוב להדגיש שסוללות מכילות חומרים - אלקאלי חזק וליתיום. גם לאחר הוצאת סוללה שגרמה לנזק לרקמה, החומר נשאר ברקמה ופועל בתוכה עם סכנה להרס הרקמה. חשוב להיות ערניים ולהרחיק סוללות מהישג ידם של ילדים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רופאי חדר המיון במרכז הרפואי סורוקה, הופתעו לגלות מהי הסיבה שגרמה לפעוט בן שנתיים לשיעול טורדני ולסירוב לאכול במשך חודש וחצי.

בבדיקת סי.טי שבוצעה בבית החולים, התגלה כי התינוק בלע סוללה שנתקעה לו בוושט.

"היינו מוכנים לגרוע מכול – ניתוח של פתיחת צוואר", מספר ד"ר לירן שטילר מומחה באף-אוזן-גרון, שטיפל בילד, "כשראינו שאין סכנה לכלי הדם הגדולים, הוצאנו את הסוללה מהוושט". ד"ר שטילר מוסיף: "אחד הסימנים לעצם זר אצל ילדים הוא קושי בבליעה שמלווה בריור או בשיעול טורדני. כדי לאבחן יש צורך בצילום צוואר וחזה משתי זווית על מנת לראות אם מדובר בסוללה או בגוף זר אחר שכן סוללה מהווה סכנת מוות. בנוסף יש לאתר את המיקום המדוייק: בוושט או בקנה הנשימה. אנו ממליצים להרחיק את הבטריות מהישג ידם של ילדים. זוהי ממש סכנת מוות".

ד"ר גלינה לינג, מומחית בגסטואנטרולוגיה ורפואת ילדים שניתחה את הפעוט: "ממה שאנו מכירים מהספרות הרפואית וממקרים שבהם טיפלנו, בליעת סוללה היא אחד הדברים המסוכנים ביותר לילדים. סוללה שנמצאת בוושט יותר מ-10 דקות, עלולה לגרום לכיב (פצע) ולפגיעה ברקמת הוושט. כאשר הסוללה נשארת יותר 30-20 דקות, ישנם סיבוכים מסוכנים יותר כמו נקב בוושט ונגיעה בכלי דם סמוכים ויש סכנת מוות.

התינוק עבר גסטרוסקופיה ויעבור בהמשך בדיקה נוספת. הוא נמצא בשלבי החלמה. הוא נשאר באשפוז ובמעקב הדוק אחר מצבו הכללי ומוקדם לומר האם יהיה צורך בהתערבות נוספת.

חשוב להדגיש שסוללות מכילות חומרים – אלקאלי חזק וליתיום. גם לאחר הוצאת סוללה שגרמה לנזק לרקמה, החומר נשאר ברקמה ופועל בתוכה עם סכנה להרס הרקמה. חשוב להיות ערניים ולהרחיק סוללות מהישג ידם של ילדים "

משפחתו של הילד אמרה: "צריך להיות ערניים, להיזהר ולהרחיק מהישג ידם של ילדים. תודה לצוות בית החולים שהציל את החיים של הילד."



0 תגובות